Цртежи деце пролазе кроз различите фазе, одражавајући њихов емоционални развој.
2-4 године:
Човек је представљен као округла мрља. До друге или треће године дете случајним потезима ради ''нечитке'' цртеже који се састоје од неповезаних тачака, мрља и линија. Од треће године, својим цртаријама почиње давати имена. Отприлике у том добу у цртежима деце јавља се округли човек (круг представља главу и тело, а танке линије ноге и руке).
5-7 година:
Око пете године људски лик, који је одраз начина на који дете перципира своје тело, мења изглед. Сада испод главе црта тело с пропорционалним рукама и ногама. У тој фази јављају се и неки други елементи: кућа, стабло, сунце, аутомобили, цвеће. Предмети су поређани линијски: доле је пут, трава или под, а горе небо. Дете црта оно што зна о стварима: на пример зид куће постаје провидан ако се у кући налази човек.
8-11 година:
Од осме године дете на реалистичан начин почиње да представља свет: цртежу покушава да да перспективу и дубину, људске ликове и пејзаж обогаћује детаљима (одећом, изразима лица) и приказује ликове у кретању. С временом, отприлике у десетој години, постаје критичније према својим цртежима и они често постају мање спонтани.
Нема коментара:
Постави коментар